Wednesday, August 8, 2012

Kiraz Kompostosu Tarifi




Kiraz Kompostosu Tarifi








1/2 kg kiraz

1,5 su bardağı şeker

2 paket vanilya




Kirazlar, sapları çıkarılıp yıkanır. İsteyen çekirdeklerini de çıkarabilir, ama ben çıkarmıyorum. Tencereye 2-3 su bardağı kadar su ve 1,5 su bardağı şeker koyularak kaynatılır. Kaynayınca kirazlarda tencereye ilave edilir. Suyunu tercihinize göre azaltıp çoğaltabilirsiniz, ben suyunu sevdiğim için biraz fazla koydum. Ayrıca ben buzluktan çıkardığım kirazlarımı kullandım, bu yüzden buzlarının erime payını da göze alarak suyunu ekledim.

Kirazlar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Yumuşayınca 2 paket vanilya eklenir, bir kere karıştırılıp, ocaktan alınır. Kapağı kapatılarak soğuması beklenir. Buzdolabına koyup 2-3 saat bekletirseniz daha güzel olacaktır. Soğuk olarak servis yapılır.




..::Afiyet Olsun::..

No comments:

Post a Comment